2015. december 13., vasárnap

Mangós tápióka puding.

Mangós tápióka puding.

 Reggelire készítettem a gyerekeknek. Egészséges és fél óra alatt elkészül.(de jó tízóraira vagy uzsinak is) Szerintem kiemelkedő fontossággal bír a nap első étkezése. Valójában a reggeli időszakban is gondosan meg kell válogatni milyen tápanyagforrásokból biztosítjuk a szervezetünknek az energiát.
A nagyfiam keményen sportol, még szombaton is van edzésük. Szeretem, ha nem üres gyomorral indul el, de ugye az sem jó, ha levan terhelve.
 A mangó nem csupán kellemes ízű vitamin- és ásványi anyag forrás, hanem enzime gyomorvédő hatású. Vitaminok közül megtalálható benne az A-provitamin, B1, B2 és az E vitamin. Ásványi anyagokban is rendkívül gazdag, hiszen foszfort és kalciumot ugyan úgy tartalmaz, mint nátriumot, magnéziumot vagy vasat. Béta karotin tartalma miatt pedig kiváló káliumforrás. Rosttartalma segíti az emésztést, és a kutatások szerint jótékony hatással van a szívre, valamint csökkenti a vér koleszterin szintjét.
A tápiókat maniókából (kasszáva, mandióka, yuka, Manihot esculeta), egy trópusi növény gumós gyökeréből állítják elő, amely a kutyatejfélék családjához tartozik. A gyöngyök lényegében granulátumok: a maniókagyökérből nyert keményítőlisztből készül, amelyet szárítás előtt szitán átpréselnek, így alakítva a lisztet gömbökké. Tápiókat bioboltokban, valamint ázsiai alapanyagokat forgalmazó üzletekben találnak párszáz forintért, de liszt formájában is elérhető. A gyöngyök kisebb és nagyobb verzióban kaphatók.





Puding recept:
120 g tápiókagyöngy ( kicsi szemű)
6 dl kókusztej
4 dl víz
2 evőkanál cukor
fél vaníliarúd
2 ek. citromlé (ízlés szerint lehet több is)
A gyöngyöt egy pohárba kimértem és kétszeres mennyiségű hideg vízzel felöntöttem egy edényben.10 percig hagytam állni amíg a szemek megduzzadtak.

Addig a vizes kókusztejet feltettem forrni és belekapartam a vanília belsejét,plusz még beledobtam a rudat is,hogy kellemesen vanília ízű legyen.10-15 perc leteltével leszűrtem a tápiókagyöngyöt és a forrásban lévő "tejhez" adtam. Alacsony hőfokon,gyöngyözve állandó kevergetés mellet 20 percig főztem.(a végén a vanília rudat kiszedtem) A legvégén kell hozzátenni a cukrot és a citromlevet.