2016. január 19., kedd

Avokádó-Céklataco

Avokádó-Céklataco

A sűrű krémleves után szerintem egy taco megpakolva minden földi jóval, kitűnő főfogás.
A taco egy hagyományos mexikói étel, mely kukorica- vagy búzalisztből készült trotillába hajtott nálunk zöldséges töltelék. A taco szó jelentése "dugó" vagy "köteg", ami arra utal, hogy a tortilla tésztát teletömik a belevaló töltelékkel. Itt is a fantáziára van bízva, hogy mi kerül bele.

Hozzávalók
3 közepes méretű cékla
2 érett avokádó
Balzsamecet
Kakukkfű
2 gerezd fokhagyma
Növényi tejföl
Só, bors
Citromlé
A céklát jól megmostam, és egy tepsiben só ágyra állítottam.190 fokos sütőben 1 óra hosszáig sütöttem. Amikor elkészült meghámoztam és hasábokra vágtam, kakukkfűvel, sóval, borssal és balzsamecettel ízesítettem. Ebben a keverékben állt addig, amíg a tészta és az avokádókrém el nem készült.
Az érett avokádót kikanalaztam, citromlevet, zúzott fokhagymát, sót, borsot, növényi tejfölt tettem hozzá és krémesre turmixoltam.(aki szeretne még koriander zöldet is vághat bele)


Lepény

150 g liszt
50 g teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
50 g zabkorpa 
1/2 teáskanál só
150 ml langyos víz
A lisztbe bele kevertem a sót, és apránként öntöttem hozzá a langyos vizet és gyúrtam össze. Lehet, hogy kicsit kevesebb, vagy kicsit több vizet vesz fel. A cél az, hogy a tésztád kellemesen ruganyos legyen, de egyáltalán ne legyen ragacsos. Jó alaposan kidolgoztam a tésztát – ajánlatos legalább 10 percig gyúrni kézzel, vagy dagaszthatod géppel is. Utána 20-25 percig szobahőmérsékleten pihentettem. Szorosan lefedve vagy nedves ruhával letakarva, hogy ne száradjon ki a tészta. Utána újra átgyúrtam egy kicsit és 7 golyót szaggattam belőle. Enyhén lisztezett felületen nyújtottam ki. Forró serpenyőbe teszem és sütés közben kevés vízzel megspriccelem, így szépen felhólyagosodnak a tészták. A serpenyőből kivéve egy ecset segítségével kicsit megkenem kókuszolajjal és konyharuhával letakarom, hogy a saját gőzétől puha legyen a tészta.
A megsült tésztákat kör alakúra kivágtam és megtöltöttem a hasábokra vágott céklával, majd a tetejére tettem az avokádókrémet és frissen őrölt borssal meghintettem